Korrupció, mutyizás. Akár egy Fókusz, vagy egy Aktív, vagy bármilyen oknyomozó, politikust leleplező műsor főcímei is lehetnének az alábbi kifejezések. Mivel a politika egyáltalán nem kenyerem, próbálom is magamtól olyannyira távol tartani, amennyire csak lehet. Így most sem erről lesz szó. Csupán hangot adok örömömnek, hogy sikerült kipipálni egy két olyan dolgot, amivel remélhetőleg (pláne a gumi esetében) gördülékenyebben (úú, ez nagyon rossz volt...), simábban, problémamentesebben fog lezajlani az idei szezon. Mondjuk úgy, hogy a gumival megvesztegetem szeretett paripámat, hogy jól viselkedjen, az olajjal pedig megkenem, hogy egészséges maradhasson. Bár ez így kicsit erőltetett, de hát milyen snassz már egy ilyen nagy ívű beruházást szezon előtti kötelező szerviznek titulálni. A pacskerok sajna nem boltból frissen érkezett példányok, egész egyszerűen azért, mert azt most a büdzsé nem tudta kigazdálkodni. Új árukba szinte bele sem merek gondolni, viszont mindenképp szükség volt egy olyan futófelületre a hátsón, amivel akár a KPM műszakin sem lőnek azonnal tarkón, és ez a véres és értelmetlen halál a jelenlegivel nem lenne elkerülhető. Na meg jó lenne egy kis tapadás is, mivel a fent lévő gumik meglehetősen ridegek már, és bizony kanyarban még úgyis csúszkálnak, hogy eddig egyik oldalon sem sikerült megkoptatni a lábtartót, tehát kellőképpen óvatos vagyok. Vagy csak gyáva. Vagy puding. Mindenki döntse el maga. Hogy ezekkel az "új" gummákkal mennyire leszek tökösebb, nem tudom még megmondani, mindenesetre érzetre jobbnak tűnnek, mint a korábbiak. Persze mindennek ára van, így az, hogy ezekhez olcsóbban hozzá tudtam jutni, vonja maga után, hogy nem problémamentesek. A hátsó használt, olyan 85-90%-os lehet, de sajnos látott már labdán pöttyöt, meg kellett foltozni. Korábban ugyanis átszúrta egy csavar. Elvileg ha normálisan megjavítják, baj nem lehet belőle, remélem ez így is lesz. Ha a típusra kíváncsi valaki, akkor azt is elárulom: Bridgestone Battlax Bt39R. Hogy ez mond e valakinek bármit is, azt nem tudom, én speciel nem sokat hallottam korábban róla, így utána néztem. És mivel szerencsés alkat vagyok, nem találtam semmi érdemleges tesztet, csak pár fórumokon megejtett csevelyt. Így hát kíváncsian várom, hogy is fog viselkedni a seggem alatt. Annyit sikerült csak kiolvasni a sorok közül, hogy valamiféle túra-sport kategóriába tartozónak mondhatnánk, szóval akár még lábtartó-karistolásra is alkalmas lehet, ha ügyes a sofőr.
Az első éppenséggel teljesen szűz, látszik rajta, hogy nem volt még motoron, gyári matrica rajta, kopás sehol. Ami viszont cinkes, hogy 99-ben gyártották, tehát fiatalnak még a legnagyobb jóindulattal sem lehet nevezni. Utána jártam ennek, és hozzáértők felvilágoltak, hogy ha normális körülmények között tartották a gumit (naptól és nedvességtől védve, sötét helyen, és lehetőleg nem a kerti-kapa alá bedobva), akkor elvileg nagy baj nem lehet vele. Elvileg. Érzetre mindenesetre gumisabb a fogása, mint a mostaninak. Amúgy ez is Bridgestone, viszont valami Exedra G601 típusjelzést visel, amiről még annyit sem hallottam, mint a Battlax-ról. És még annyit sem találtam róla, mint a fentiről, de ránézésre ez inkább a túrásabb, keményebb kategóriába tartozik. Az összhatásra kíváncsi leszek, ennyi pénzért sokkal többet most nem várhattam. A gyári mérettől természetesen sem elöl (110/70 R17), sem hátul (130/70 R17) nem tértem el, lehet hogy a japók nem véletlenül ezt rakták rá anno, én pedig kevésnek érzem magam ahhoz, hogy felülbíráljam a Suzuki mérnökeit. És most kicsit ellent kell, hogy mondjak iménti állításomnak, mert valahol mégis megtettem. A gyár által előírt olaj viszkozitása ugyanis 10W40, és ilyet is használtam, a Castrol Act-evo személyében. Amiért mégis eltértem ettől, az jó pár igencsak tapasztalt GS500-as fórumlakó véleménye, akik egytől egyig a 15W50-es Repsol-ra esküdtek, mondván, a GS ezt jobban szereti. És végül meggyőztek, így hát most kipróbálom. Mindenesetre, ha valakinek problémamentesen kibírt a GS 70000 km-t, és még gyárihoz közeli kompressziót mutatott ellenőrzésnél a műszer, csak ezzel az olajjal használva, akkor azért olyan rossz nem lehet. Ami még a repertoárból hiányzik, de remélhetőleg pár napon belül ez is kipipálható lesz, az a teleszkóp olaj cseréje, ami egy nagyon gyenge pontja a Gs-nek, igen puha az első futómű. Ezen egy 10W-s olajjal lehet segíteni, szintén fórumlakók közül sokan meg is tették, és pozitív eredményekről számoltak be. Persze soha nem lesz olyan doksza így sem, mint valami sportmotor futóműve, de azért valamennyit használ. Igazából szépen lassan kb. minden kellék, alkatrész, stb. megvan a listáról, már csak húznom kéne a belem, hogy minél előbb elkészüljön a festés, kicserélődjön az olaj, visszakerüljön a kerék, és rányomhassák az én DRÁGÁMNAK a sej-hajára a friss műszaki pecsétjét is. Igen, DRÁGÁMNAK. Inkább bele se gondolok, mibe fájnak ezek a dolgok, és egyszer mennyit kaphatok vissza belőle...:). Mára véget vetek a szócséplésnek, különben is várnak sietnem kell! Fel kell markolnom azt a temérdek dohányt, amivel a fent említett termékek forgalmazói támogatni szeretnének...